Μείωση στις μεγάλες ποσότητες αλκοολούχων ποτών βάζουν οι καταναλωτές ανά τον κόσμο, σε μια προσπάθεια να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που δημιουργούν οι πληθωριστικές πιέσεις.
Όπως προκύπτει από μία νέα μελέτη βρετανικής εταιρείας ερευνών IWSR η οποία παρακολουθεί τη βιομηχανία αλκοολούχων ποτών σε πάνω από 160 χώρες στον κόσμο, στη σκιά της οικονομικής αβεβαιότητας που γεννά η έκρηξη του πληθωρισμού, οι καταναλωτές επιλέγουν μια πιο μετριοπαθή στάση ως προς την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών, προκειμένου να μην εκτροχιαστούν τα έξοδά τους. Αναζητούν, μάλιστα, αξία ως προς τις αγορές αλκοολούχων ποτών και γίνονται πιο επιλεκτικοί ως προς τα brands που αγοράζουν.
Σύμφωνα λοιπόν με στοιχεία τα οποία επεξεργάστηκε η IWSR για το 4ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους σε συνολικά 17 αγορές του κόσμου – Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ινδία, Ιταλία, Ιαπωνία, Μεξικό, Ολλανδία, Πολωνία, Νότια Αφρική, Ισπανία, Ταϊβάν, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ – επιβεβαιώνεται πως η καταναλωτική εμπιστοσύνη διαφέρει κατά πολύ ανά περιοχή.
Στις ασιατικές αγορές, για παράδειγμα, όπου το ηθικό των καταναλωτών αναφορικά με την πορεία των οικονομικών τους είναι πιο ανεβασμένο, υπάρχει θετικό κλίμα ως προς την κατανάλωση αλκοόλ. Ενδεικτική είναι η εικόνα στην ινδική αγορά, καθώς η ανάπτυξη του ΑΕΠ της χώρας «τρέχει» με ταχείς ρυθμούς.
Επιφυλακτικοί οι καταναλωτές στην Ευρώπη
Πιο επιφυλακτικοί εμφανίζονται, την ίδια ώρα, οι καταναλωτές στις ευρωπαϊκές χώρες, προσπαθώντας να περιορίσουν τα έξοδά τους στα απολύτως απαραίτητα, υπό το βάρος του επίμονου πληθωρισμού. Οι Ευρωπαίοι βλέπουν το κόστος ζωής να αυξάνεται διαρκώς και τα εισοδήματά τους να εξανεμίζονται ταχύτατα. Μπροστά σε αυτές τις συνθήκες, τα έξοδα που σχετίζονται με προμήθειες αλκοόλ «κατατάσσονται» στις μη απαραίτητες δαπάνες, μαζί με άλλες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα σνακς.
Πιο περίπλοκη η κατάσταση στις ΗΠΑ
Την ίδια στιγμή, πιο περίπλοκη μοιάζει η κατάσταση στην αμερικανική αγορά. Και αυτό γιατί, ενώ οι Αμερικανοί εμφανίζονται σχετικά αισιόδοξοι ως προς τα οικονομικά τους, εκφράζουν έντονη ανησυχία, ταυτόχρονα, για την πορεία της οικονομίας. Όπως είναι φυσικό, η ανησυχία αυτή έχει αντίκτυπο στις αγοραστικές τους συνήθειες, αλλά όχι σε τόσο μεγάλο βαθμό όσο στις τσέπες των Ευρωπαίων καταναλωτών.
Στην πραγματικότητα ωστόσο και σύμφωνα πάντα με τη μελέτη της IWSR – κυρίως τα χαμηλότερα εισοδήματα στις ΗΠΑ έχουν αρχίσει να βιώνουν τους κραδασμούς των πληθωριστικών τάσεων.
Τα κοινά χαρακτηριστικά