Σημαντική ανάπτυξη παρά τις προκλήσεις «έγραψε το κοντέρ» για την αγορά της μπύρας το 2022, επιβεβαιώνοντας πως πρόκειται για έναν κλάδο ο οποίος παρουσιάζει τεράστια δυναμική.
«Η αγορά της μπύρας πήγε πάρα πολύ καλά τη χρονιά που μας πέρασε, με την ανάπτυξη να υπολογίζεται κοντά σε διψήφιο ποσοστό», δήλωσε χθες ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, μιλώντας στους δημοσιογράφους, στο περιθώριο συνέντευξης Τύπου για το σήμα επισκέψιμου ζυθοποιείου.
Οι καλές επιδόσεις του κλάδου δεν ήρθαν τόσο εύκολα όσο θα πίστευε κάποιος, με την αγορά, όπως και το σύνολο του επιχειρείν, να δίνει αγώνα για να διαχειριστεί τα υπέρογκα κόστη, με αιχμή το ενεργειακό. «Δώσαμε και δίνουμε μάχη για τη συγκράτηση του κόστους. Κάποια στιγμή φτάσαμε να πληρώνουμε φυσικό αέριο 10 φορές πάνω», τονίζει.
Ερωτηματικό το 2023
Σε ό,τι αφορά τη νέα χρονιά, ο ίδιος κάνει λόγο για ένα μεγάλο ερωτηματικό, καθώς η πορεία της κατανάλωσης αποτελεί το μεγάλο στοίχημα.
«Η ελληνική οικονομία δείχνει πως θα κινηθεί με ανάπτυξη φέτος. Το ίδιο και η ευρωπαϊκή. Η τάση είναι καλή, με τα μηνύματα που έρχονται από τον τουριστικό κλάδο να είναι θετικά», σημείωσε ο κ. Δανιηλίδης, προσθέτοντας ωστόσο πως «το ερώτημα είναι ένα και αφορά στο κατά πόσο ο πληθωρισμός θα επηρεάσει τους καταναλωτές», την ώρα που η πληθωριστική κρίση ρίχνει βαριά τη σκιά της στις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων, ροκανίζοντας το διαθέσιμο εισόδημά τους και περιορίζοντας αναπόφευκτα την αγοραστική τους δύναμη.
Σε 5 πυλώνες η στρατηγική της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας
Σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη, η στρατηγική της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας για το 2023 επικεντρώνεται σε 5 πυλώνες και πιο ειδικά στην ανάπτυξη μέσα από το υγιές «χτίσιμο» προϊόντων ενός πολύ καλού χαρτοφυλακίου, τη σωστή διαχείριση του κόστους, τη βιωσιμότητα μέσα από επενδύσεις σε πράσινα έργα, την αξιοποίηση των ευκαιριών όπου προσφέρει η τεχνολογία και τέλος στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού.
Όπως σημειώνει στη συνέχεια, το περιθώριο κέρδους της εταιρείας για το 2022 κινήθηκε πολύ κοντά στα επίπεδα του 2021, γεγονός το οποίο χαρακτήρισε ως μια επιτυχία «δεδομένου του κόστους», και σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές, το 2022 ξεπέρασαν το 12% του συνολικού όγκου και κινήθηκαν και «προς τις πέντε ηπείρους».
Κυρίως, όπως αποκάλυψε ο κ. Δανιηλίδης, τη δεδομένη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη μια επένδυση για την επέκταση των αποθηκών της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην Πάτρα, σημείο από το οποίο φεύγει μεγάλο ποσοστό των εξαγωγών της εταιρείας.
Όπως έχει άλλωστε ήδη ανακοινωθεί, η εταιρεία «τρέχει» επενδυτικό πλάνο ύψους 60 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2022-2025, με βασική στόχευση τη βελτιστοποίηση των ζυθοποιείων της, προάγοντας, μεταξύ άλλων, λύσεις ελάττωσης του ενεργειακού της αποτυπώματος, ενώ σημαντικό μερίδιο των επενδύσεών της κατευθύνεται στην τεχνολογία και δη στην ενίσχυση της αυτοματοποίησης κατά την παραγωγική της διαδικασία.
Στη σκιά της πληθωριστικής κρίσης, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προχώρησε σε ανατιμήσεις στα προϊόντα της για τον καταναλωτή κατά μέσο όρο 5% το 2022, ενώ το 2023 υπολογίζονται κοντά στο 9%.
«Η αγορά μας χωράει όλους. Όποιος θέλει να εισέλθει σε άλλες κατηγορίες πρέπει να είναι καλοδεχούμενος. Κάθε εταιρεία έχει τη δική της προσέγγιση», σημείωσε στη συνέχεια ο κ. Δανιηλίδης, ερωτηθείς για την έντονη κινητικότητα που καταγράφεται στον κλάδο της μπύρας, των αναψυκτικών, του καφέ και των σκληρών ποτών το τελευταίο διάστημα, αφού οι βασικοί παίκτες επιχειρούν να ενισχύσουν τα μερίδια αγοράς τους.
«Εμείς στην Αθηναϊκή εστιάζουμε στο να χτίζουμε το χαρτοφυλάκιό μας. Ό,τι συγκινεί τον καταναλωτή, μας ενδιαφέρει.
Αν κρίνουμε πως πρέπει να μπούμε κάπου -όπως στην περίπτωση της Bacardi- θα μπούμε εξετάζοντας το αμοιβαίο όφελος», επεσήμανε. Υπενθυμίζεται εδώ πως από την 1η Απριλίου 2021 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει αναλάβει επίσημος διανομέας των προϊόντων της Bacardi για την Ελλάδα.
Σύμφωνα μάλιστα με τον ίδιο, τα σκληρά ποτά τη δεδομένη στιγμή κάνουν ένα πολύ δυνατό «ριμπάουντ» με την πανδημία.
Κληθείς τέλος να σχολιάσει την πρόσφατη «έφοδο» της Επιτροπής Ανταγωνισμού στην Αθηναϊκή, ο κ. Δανιηλίδης ανέφερε πως «ό,τι και να ψάχνει ο ρόλος μας για την αγορά θα αποδειχθεί θετικός.
Εμείς θα δουλέψουμε με διαφάνεια και καλή διάθεση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού».
Μπύρα Νήσος: Ανατιμήσεις και από τους «μικρούς» του κλάδου
«Μεγάλη πρόκληση για την αγορά της μπύρας παραμένει το κόστος», παραδέχθηκε από την πλευρά του ο Αλέξανδρος Κουρής, ιδρυτής και ιδιοκτήτης της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων η οποία παράγει τις premium μπύρες Νήσος.