Έντονη δυσαρέσκεια επικρατεί σε μεγάλη μερίδα μοτοσικλετιστών στην Ολλανδία, μετά την «ποινικοποίηση» της πρακτικής να προσπερνούν την ουρά και να στήνονται μπροστά στους κόκκινους φωτεινούς σηματοδότες.
«Κόκκινο» χτυπάει κάθε μέρα η αγανάκτηση ορισμένων οδηγών αυτοκινήτων που βλέπουν πολλούς μοτοσιλετιστές να «παραβιάζουν» την «ουρά» στα φανάρια και να στήνονται μπροστά από τα πρώτα οχήματα, σε μια προσπάθεια να εξοικονομήσουν χρόνο.
Πρόκειται για μια πρακτική η οποία στη χώρα μας δεν αντιβαίνει κάποια διάταξη του Κ.Ο.Κ. και ως εκ τούτου δεν τιμωρείται από τους άνδρες της Τροχαίας, και για τους περισσότερους η εν λόγω συνήθεια δεν έχει κάποιο βαθμό επικινδυνότητας.
Υπάρχουν, ωστόσο, και κάποιες χώρες στις οποίες η παραβίαση της «σειράς» στα φανάρια είναι μια πρακτική που επισύρει πρόστιμο. Σε αυτή τη λίστα χωρών παίρνει θέση και η Ολλανδία, όπως αποδεικνύεται από πρόσφατη απόφαση δικαστηρίου.
Όλα άρχισαν το 2019 όταν ένας μοτοσικλετιστής, στην πόλη Χους (Goes), έλαβε πρόστιμο ύψους 240 ευρώ γιατί προσπέρασε από τα αριστερά τα οχήματα που περιμέναν στο φανάρι και ακινητοποιήθηκε μπροστά τους.
Η παράβαση στην οποία υπέπεσε ο αναβάτης αφορούσε στη «μη συμμόρφωση με την κατεύθυνση που υποδεικνύεται από τη λωρίδα σε διασταύρωση»
Με δεδομένο ότι η συγκεκριμένη πρακτική υιοθετείται καθημερινά από εκατοντάδες άλλους μοτοσικλετιστές στους δρόμους της Ολλανδίας, ο εν λόγω αναβάτης αμφισβήτησε το πρόστιμο και οδήγησε την υπόθεση στα δικαστήρια.
Όπως ισχυρίστηκε, ελίχθηκε στην κίνηση, κάτι που βάσει της ολλανδικής νομοθεσίας είναι νόμιμο.
Σύμφωνα, ωστόσο, με το δικαστήριο, η κίνηση ανάμεσα στα αυτοκίνητα (διήθηση) επιτρέπεται μόνο όταν υπάρχει όντως μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση, κάτι το οποίο δεν συσχετίζεται με την ακινητοποίηση των οχημάτων σε ένα φανάρι.
Άρα, το πρόστιμο των 240 ευρώ παρέμεινε σε ισχύ, μια απόφαση που αποτελεί ξεκάθαρο μήνυμα στους υπόλοιπους οδηγούς στην Ολλανδία πως απαγορεύεται να προσπερνούν τα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα στους φωτεινές σηματοδότες.
Αξιοσημείωτο πως η ποινικόποίηση του εν λόγω φαινομένου έχει προκαλέσει σημαντικές αντιδράσεις, με πολλούς μοτοσικλετιστές να υποστηρίζουν πως η ακινητοποίηση στο πίσω μέρος της ουράς ενέχει σοβαρούς κινδύνους.
Αυτό γιατι σε περίπτωση που ένας οδηγός δεν αντιληφθεί έγκαιρα πως μια μοτοσικλέτα είναι ακινητοποιημένη, ενδέχεται να προκληθεί σφοδρή σύγκρουση με οδυνηρές συνέπειες για τους αναβάτες που ως γνωστόν είναι σαφώς πιο εκτεθειμένοι από τους επιβάτες ενός αυτοκινήτου.