Στον εισηγμένο όμιλο AVE του Ομίλου Βαρδινογιάννη ενσωματώνεται ως θυγατρική η Retail & More (συμφερόντων Νίκου Βαρδινογιάννη) η οποία διαχειρίζεται το σήμα της Carrefour στην Ελλάδα. Η AVE πριν προχωρήσει στη συγκεκριμένη κίνηση φάνηκε να έχει ζυγίσει αρκετά τα πράγματα, αποτελώντας και αυτή ωστόσο έναν όμιλο με αρκετά οικονομικά και λειτουργικά προβλήματα, που εάν δεν υπήρχε ένας ισχυρός μέτοχος όπως ο προαναφερόμενος, με διαδοχικές αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου και πολυετή στήριξη, πιθανότατα δεν θα τα είχε καταφέρει.
Ένας από τους βασικούς στόχους της διοίκησης της εταιρείας είναι τα private label προϊόντα να αφορούν σε πάνω από το 30% των πωλήσεων στα franchise και εταιρικά καταστήματα Carrefour μέσα στην επόμενη τριετία.
Όπως αναφέρθηκε στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης της εταιρίας τα PL προϊόντα αντιπροσωπεύουν στο εξωτερικό το 50% του τζίρου ενώ αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα μόνο το 10%.
Επίσης στο πλάνο της διοίκησης είναι η αντιπροσώπευση ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό όπως και ξένων στην Ελλάδα, αλλά και η συνεργασία με ντόπιους παραγωγούς για την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για τα καταστήματα Carrefour.
Ήδη υπάρχουν κωδικοί σε μακαρόνια και ρύζι από Έλληνες παραγωγούς που πωλούνται στα καταστήματα ως PL μάρκες της εταιρίας
Νέα καταστήματα
Το δίκτυο καταστημάτων της Carrefour για την ώρα αριθμεί 28 καταστήματα, εκ των οποίων το ένα είναι εταιρικό και βρίσκεται στον Πειραιά, ενώ μέχρι τέλος του μήνα ανοίγουν ακόμα δύο στην Θεσσαλονίκη: στην Αγορά Μοδιάνο και στον Εύοσμο.
Tο ενδιαφέρον της Retail & More για το άνοιγμα καταστημάτων σε τουριστικές περιοχές παραμένει υψηλό, ειδικά για τις περιοχές που κύρια αγορά είναι η Γαλλία. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι οι Κυκλάδες, με τον κ. Ρούμπα να αναφέρει το παράδειγμα του συνεργάτη franchise στην Σαντορίνη, όπου ήδη η Carrefour έχει ανοίξει πέντε καταστήματα. Στο ραντάρ είναι και η Κρήτη, με τις ανακοινώσεις για το νησί να αναμένονται το επόμενο διάστημα. To πλάνο ανάπτυξης της αλυσίδας στην πενταετία είναι 150 μαγαζιά έως και το 2027.
Στην ελληνική αγορά η Retail & More σκοπεύει να αναπτύξει καταστήματα Carrefour express , Carrefourmarket, Carrefour Bio, Carrefour Flash 10/10 (κατάστημα χωρίς ταμειακές μηχανές), Supeco. Eπιπλέον, αναμένεται με ενδιαφέρον η άφιξη του Carrefour Flash 10/10, το οποίο θα λειτουργεί χωρίς υπαλλήλους και ταμεία, με αυτοματοποιημένη χρέωση των προϊόντων όταν αυτά θα τοποθετούνται στο καλάθι του καταναλωτή.
Δείτε επίσης
SUPECO: Τα πετυχημένα σούπερ μάρκετ που έρχονται και στην Ελλάδα – “Τρέμουν” ήδη στα Lidl
Εξετάζει εξαγορές
Παράλληλα η Retail & More εξετάζει και το ενδεχόμενο εξαγοράς καταστημάτων μικρών τοπικών αλυσίδων, το μοντέλο λειτουργίας των οποίων να ταιριάζει με εκείνο της Carrefour. Ανώτατα στελέχη ανέφεραν ότι έχουν γίνει επαφές και συζητήσεις για απόκτηση 5 έως 10 καταστημάτων μικρότερων παικτών, χωρίς ακόμα να έχει επέλθει κάποια συμφωνία. Πρόσθεσε επίσης ότι παρά τη ζήτηση υπάρχει δυσκολία σε επίπεδο ανεύρεσης ακινήτων που να ταιριάζει στις προδιαγραφές της Carrefour.
Logistics Center
Στα πλάνα της εταιρείας είναι και η ανέγερση logistics center, το οποίο πιθανότητα θα είναι στα Οινόφυτα. Ο επικεφαλής κ. Ρούμπας ανέφερε ότι είναι μονόδρομος το να έχει η εταιρεία δικές της εγκαταστάσεις αποθήκευσης και διανομής των προϊόντων, προκειμένου να γίνεται καλύτερος έλεγχος των αποθεμάτων. Εξετάζει επίσης και το ενδεχόμενο να αλλάξει 3pl συνεργάτη. Μέχρι τώρα η αποθήκευση των προϊόντων γίνεται σε υποδομές της Seagull. Το επόμενο έτος θα σηματοδοτήσει και την είσοδο της Carrefour στην Ελλάδα στο e-commerce σε Β2Β και B2C επίπεδο, καθώς η εταιρεία θα λανσάρει και το δικό της eshop.
πηγή: Εφημερίδα Το Ποντίκι